سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رشد چشمگیر بورس پس از مناظره نامزدها

در آغاز معاملات امروز 21 تیرماه، شاخص کل بورس 1000 و 14 واحد رشد کرد.

در معاملات اولیه امروز سه شنبه 21 تیرماه، شاخص کل بورس با 1140 واحد افزایش در بالاترین سطح 276 هزار واحدی قرار گرفت.

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش بیش از 500 واحدی به رقم 668 هزار و 562 واحد رسید.


سرمایه گذاری 300 میلیون دلاری یک شرکت سعودی در املاک آمریکایی

الشعار گفت که شرکت بورس لندن مشتاقانه منتظر اعلام آخرین پروژه های خود در ایالات متحده قبل از پایان سال است و جلساتی را با توسعه دهندگان عمده املاک در این کشور برگزار می کند.

به گزارش انرژی پارس، وی گفت: «دار گلوبال» برای کمک به تامین مالی پروژه های خود در این کشور آمادگی انتشار اوراق بدهی در داخل و خارج از آمریکا را دارد و سرمایه گذاری آن که بالغ بر 300 میلیون دلار است به صورت سهام

این شرکت در واقع بازوی بین المللی توسعه دهنده عربستان سعودی Daralarkan است و امیدوار است حداقل نیمی از خانه های پروژه های آمریکایی خود را به خریداران غیر آمریکایی بفروشد.

در نوامبر 2022، دار الارکان قراردادی را با سازمان ترامپ، مرتبط با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، امضا کرد تا از برند ترامپ در پروژه 4 میلیارد دلاری خود در عمان استفاده کند که شامل استفاده از زمین گلف، هتل و ویلا می شود.


آیا تاریخ قطع سود سهام ژوئیه 1403 تعیین شده است؟

مرحله اول عملکرد مربوط به سال مالی 1401 شرکت ها به حساب سهامداران واریز شد، مرحله دوم واریز سود سهام عدالت در تاریخ 3 اسفند ماه به نقل از سازمان بورس، در مرحله دوم، دارندگان از یک پرتفوی سهام 492 هزار تومان به مبلغ 446 هزار تومان، 532 هزار تومان به مبلغ 482 هزار تومان و پرتفوی یک میلیون تومانی 906 هزار تومان سود دریافت کرد، هرچند میزان سود دریافتی بستگی داشت. در پرتفوی سهام افراد

مرحله اول عملکرد مربوط به سال مالی 1401 شرکت ها به حساب سهامداران واریز شد، مرحله دوم واریز سود سهام عدالت در تاریخ 3 اسفند ماه به نقل از سازمان بورس، در مرحله دوم، دارندگان از یک سبد سهام 492 هزار تومان به مبلغ 446 هزار تومان، 532 هزار تومان به مبلغ 482 هزار تومان و یک میلیون تومان پرتفوی سهام 906 هزار تومان سود دریافت کرده است، البته میزان سود دریافتی بستگی به سبد سهام افراد سود حاصل از نتایج مالی مربوط به 1401 سال شرکت های سرمایه ای که تسویه نشده است و در 8 فروردین مجید عشقی رئیس سازمان در رسانه ها در این باره گفت: یک سری اتفاقات رخ داد که باعث شد برخی شرکت ها تخلف کنیم و نمی توانیم سود سهام بدهیم. اکثر این شرکت ها با کمبود نقدینگی مواجه هستند. امیدواریم تا خرداد ماه بتوانیم این کار را انجام دهیم، البته زمان دقیق آن باید توسط شورای عالی بورس مشخص شود.

پیش از این شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرده بود: صنایع سیمان دشتستان، گروه مپنا و انرژی فجر خلیج فارس برای مرحله اول و دوم سود سهام خود در صنایع پتروشیمی سمت خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، مبلغی را واریز نکرده اند. پالایشگاه نفت بندرعباس و سوئیچ پارس نیز وجوه فاز دوم خود را پرداخت نکرده اند.

سازمان بورس به سپرده گذاری فاز سوم سهام شرکت ها ادامه می دهد

مهدی حاجیوند دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اکنون با نزدیک شدن به خرداد ماه، در حال پیگیری وضعیت نهایی مرحله سوم واریز سود سهام عدالت و تسویه آن در این خصوص هستیم. سهامداران مجبور نیستند برای دریافت سود سهام به مکان خاصی مراجعه کنند. مرحله سوم سهام عدالت در صورت دریافت توسط شرکت ها مانند دوره های گذشته به حساب اشخاص واریز می شود.

این مسئول در ادامه گفت: نکته دیگر این است که برخی از شرکت ها بخشی از سود سهام عدالت را واریز نکرده اند و همچنان پیگیری ها از سوی سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری مرکزی در حال انجام است.

سهامداران هوشمند باشید

در زیر دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور حقوق صاحبان سهام بیان کرد: به طور کلی برای دریافت سود سهام عدالت، لازم نیست که سهامداران به جایی مراجعه کنند و هیچ مدرکی را به کسی ارائه نکنند. سهامداران برای دریافت سود سهام باید هوشمند باشند. روی هیچ لینکی کلیک نکنید.

وی افزود: همچنین سهامدارانی که واجد شرایط دریافت سود هستند نیازی به واریز وجه ندارند و به هیچ وجه با آنها تماس گرفته نمی شود و با مشخص شدن سود فاز سوم و تسویه سهام عدالت مانند سال های گذشته سود واریز می شود. به شماره حساب بانکی افرادی که در سامانه سجام اعلام کرده اند. در نهایت سهامداران باید اخبار مربوط به پرداخت سود سهام عدالت و سایر موارد مرتبط با این حوزه را تنها از مراجع رسمی رصد کنند.

ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از سپرده گذاری مرکزی، شرکت ها هنوز سود سهام عدالت را واریز نکرده اند.

وی همچنین پیشتر اظهار داشت: در صورت عدم پرداخت سود سهام عدالت توسط این شرکت ها، سازمان بورس به طور قطع بر اساس قوانین، مقررات، تعهدات و اختیاراتی که دارد نسبت به پرداخت این سود به سهامداران اقدام مناسبی انجام خواهد داد.

آخرین زمان برای پرداخت سود سهام از سرمایه

مراجع به تخلف رسیدگی کرده و پس از دریافت دفاعیه از ناشر و شنیدن توضیحات ناشران، با توجه به تخلف، جریمه نقدی در نظر خواهند گرفت.

ولی اله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار به حیات گفت: هنوز تاریخی برای واریز سود سهام تعیین نشده است و شورای عالی بورس پس از واریز سود سهام شرکت ها، آن زمان را تعیین می کند. "


محدوده نوسان به 6? تغییر کرد

محدوده نوسان قیمت بورس از امروز (9 تیر 1403) به مثبت و منفی 6 درصد تغییر کرده است. دامنه نوسان به 6 درصد تغییر کرده است.

دامنه نوسانات قیمت بورس از امروز (18 تیرماه 1403) به تصویب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار از امروز (شنبه 18 تیرماه) به مثبت و منفی 6 درصد تغییر کرد. ، دامنه نوسان قیمت روزانه نوآوران بازار اول، دوم و فرابورس به مثبت و منفی 6 درصد و دامنه نوسانات صندوق های سهامی و مختلط به مثبت و منفی 10 درصد تغییر کرد. محدوده نوسان روزانه سهام در تابلوی زرد بازار اصلی مثبت و منفی 3 درصد، تابلوی نارنجی بازار اصلی مثبت و منفی 2 درصد و تابلوی قرمز بازار اصلی مثبت و منفی 1 درصد است.


فروپاشی IPO های جهانی

گزارش شرکت حسابرسی و مشاوره ارنست اند یانگ نشان داد که عرضه عمومی سهام جهانی در نیمه اول سال 2024 شاهد کاهش 12 درصدی بوده است.

بر اساس گزارش شرکت مشاوره و حسابداری Ernst & Young (EY)، عرضه های اولیه عمومی (IPO) یا عرضه های عمومی جهانی، در نیمه اول سال 2024 به 551 رسید که 12 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، شرکت ارنست اند یانگ در گزارشی اعلام کرد که درآمد IPO نیز با کاهش 16 درصدی از سال 2023 به 52.2 میلیارد دلار رسیده است.

این کاهش به دلیل کندتر شدن فعالیت عرضه اولیه عمومی جهانی در منطقه آسیا و اقیانوسیه بود، زیرا معاملات از 237 به 216 کاهش یافت که منجر به کاهش 73 درصدی درآمد سالانه 10.4 میلیارد دلاری در دوره ژانویه تا ژوئن شد. حجم IPO جهانی در منطقه اروپا، خاورمیانه، هند و آفریقا (EMEIA) به طور قابل توجهی در مدت مشابه افزایش یافت و بیشترین افزایش در ایالات متحده از 77 به 86 بود.

بخش صنایع با 115 معامله در IPO های جهانی که 21 درصد از کل معاملات را به خود اختصاص داده است، عملکرد خوبی داشته است، به ویژه در هند فعالیت قوی و استراتژیک.

بخش فناوری نیز عملکرد بهتری داشت و 10.8 میلیارد دلار از درآمدهای IPO جهانی را به ثبت رساند که بیشتر آن از ایالات متحده بود.

به صورت ماهانه، داده‌ها نشان داد که تعداد عرضه‌های عمومی اولیه جهانی در دوره آوریل تا ژوئن 15 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش بیزینس، طبق داده های شرکت بزرگ حسابداری، درآمد IPO نسبت به سال گذشته 31 درصد کاهش یافت و به 27.8 میلیارد دلار در سه ماهه دوم رسید.