سفارش تبلیغ
صبا ویژن

واردات خودرو شتاب ارزی دارد

ساعت24-عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: اگر دولت بخواهد در صنعت خودرو موثر باشد راهش عدم تخصیص ارز به واردات است و ما در مجلس مخالف تخصیص یک میلیارد هستیم. دلار ارز به واردات خودرو وارد می کند و فکر می کنیم این تصمیم سیاستی برای مماشات با مشکلات صنعت خودرو در کشور است.

مصطفی پوردگان، عضو کمیسیون صنایع و معادن دوازدهم مجلس شورای اسلامی در واکنش به خبر اختصاص یک میلیارد دلار ارز برای واردات خودرو و معافیت واردات به خبرنگار ایلنا گفت: بازار خودرو از حساسیت بالایی برخوردار است. بازار و نمی توان ادعا کرد که مشکل واردات با توئیت و کار رسانه ای حل می شود. در صورت بروز شوک ارزی در کشور، این شوک منجر به تورم ارزی و انتظارات تورمی خواهد شد و سیاستی که بانک مرکزی در یک سال و نیم گذشته در پیش گرفته و سپس موفقیت نسبی در تثبیت نرخ ارز و کنترل نقدینگی را در پی خواهد داشت. تلف شود. ضرر این ضایعات بر عهده مردم است و همه اینها به این دلیل است که ما می توانیم خودروهای چند میلیاردی وارد کنیم.


وی افزود: اکنون که بانک مرکزی از آزادسازی یک میلیارد دلار برای واردات خودرو خبر داده، این سوال مطرح است که این میزان به چه کسانی اختصاص می یابد و با تخصیص این ارز بازار در انحصار قرار می گیرد و دولت چگونه با مشکل تامین خودرو برخورد خواهد کرد. قطعات پس از واردات می خواهد تصمیم بگیرد و تاثیر این واردات بر تولید داخلی چه خواهد بود؟


نماینده مردم اردکان در مجلس تصریح کرد: اگر دولت می خواهد در صنعت خودرو موثر باشد راهش عدم تخصیص ارز برای واردات است و پیام ما در مجلس به وزرای اقتصاد و امنیت و استاندارد بانک مرکزی به عنوان مثلث تصمیم گیری در حوزه اقتصادی این است که اگر می خواهید بازار خودرو را اصلاح کنید و رضایت مردم را جلب کنید و سران را خوشحال کنید و اگر می خواهید انحصار را بشکنید و کیفیت را افزایش دهید، قیمت را کاهش دهید. حفظ کرامت مردم و افزایش ایمنی خودروهای داخلی به منظور حفظ جان و سلامت مردم. شما باید ارتباط خود را با جهان باز کنید.


رفع چالش های تحریم و معرفی فناوری هایی مانند دهه 70 و 80 تا سرمایه گذاری های مشترک شکل بگیرد و مردم بتوانند با خودروهای باکیفیت رانندگی کنند و این استفاده ابزاری ناشی از تحریم در کشور ما از بین برود.


پوردهقان تصریح کرد: این یک سیاست پایدار و درست برای صنعت خودرو است که هیچ انگیزه ارزی ندارد و حتی ارز را وارد کشور می کند.


وی خاطرنشان کرد: آیا این یک میلیارد دلاری که گویا برای واردات خودرو اختصاص داده شده باید در اختیار ایران خودرو و سایپا قرار گیرد و آنها از کشورهای کلاس B و C منطقه خودرو وارد کنند و پس از آن مردم دچار انواع و اقسام مشکلات خواهند شد و بعد از چند روز. ماه ها بانک مرکزی دوباره می گوید ارز ندارم.

 

پوردهقان ادامه داد: بنابراین در مجلس با اختصاص این میزان ارز برای واردات خودرو مخالفیم و این تصمیم را سیاست مماشات و نه حلال مشکلات صنعت خودرو در کشور می دانیم.