سفارش تبلیغ
صبا ویژن

منصوب به صندوق تثبیت بازار سرمایه خاندوزی

 سید رامین ابوالفضلی گفت: وزیر اقتصاد و دارایی طی حکمی از سوی سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، یکی از اعضای «هیات عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه» را منصوب کرد. : از نظر تعهد، تخصص، دانش و توانمندی و از نظر ماده 12 اساسنامه صندوق تثبیت بازار سرمایه موضوع مصوبه شماره 85943/ت 52318 مورخ 10/10/1393 هیأت وزیران. به پیشنهاد رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و مصوبه جلسه مورخ 7/3/1393 هیأت امناء صندوق مذکور به موجب این تصمیم به عنوان «عضو سرمایه» منصوب می شوید. هیئت عامل بازار صندوق تثبیت» برای مدت باقیمانده.

موفقیت و سربلندی جنابعالی را در جهت تقویت عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و انجام وظایف محوله از درگاه خداوند متعال مسالت دارم.

شایان ذکر است، صندوق تثبیت بازار سرمایه بر اساس ماده (28) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و بهبود نظام مالی کشور مصوب 1393 تشکیل و توسط سازمان اوراق بهادار به ثبت رسیده است. و مبادلات و فعالیت صندوق، مجوز در تاریخ 11 مرداد 1395 صادر شده است، همچنین بر اساس ماده (4) اساسنامه مدت فعالیت صندوق نامحدود است.

صندوق به عنوان یک موسسه مالی ثبت شده در سازمان بورس و اوراق بهادار دارای شخصیت حقوقی و مالی مستقل بوده و در چارچوب مقررات حاکم بر موسسات مالی موضوع قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران مصوب 1384 اساسنامه صندوق می باشد. مصوبات هیات مدیره و هیات مدیره عامل در راستای تثبیت بازار سرمایه فعالیت می کند بر اساس ماده 5 اساسنامه، فعالیت صندوق شامل سرمایه گذاری در اوراق بهادار ثبت شده در سازمان و صندوق های سرمایه گذاری، اخذ تسهیلات و خرید و فروش است. دارایی ها و سپرده های مالی

تثبیت، کنترل و کاهش ریسک‌های سیستمی یا غیرسیستمی، حفظ شرایط رقابت منصفانه، جلوگیری از ایجاد و تداوم هراس گسترده در زمان بحران‌های مالی و اقتصادی، اجرای سیاست‌های عمومی و مدیریتی بر بازار سرمایه کشور در شرایط بحران و حمایت از سرمایه‌گذاران خرد ادامه فعالیت در این بازار یکی از اهداف ایجاد این صندوق عنوان شده است.