سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فروپاشی IPO های جهانی

گزارش شرکت حسابرسی و مشاوره ارنست اند یانگ نشان داد که عرضه عمومی سهام جهانی در نیمه اول سال 2024 شاهد کاهش 12 درصدی بوده است.

بر اساس گزارش شرکت مشاوره و حسابداری Ernst & Young (EY)، عرضه های اولیه عمومی (IPO) یا عرضه های عمومی جهانی، در نیمه اول سال 2024 به 551 رسید که 12 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، شرکت ارنست اند یانگ در گزارشی اعلام کرد که درآمد IPO نیز با کاهش 16 درصدی از سال 2023 به 52.2 میلیارد دلار رسیده است.

این کاهش به دلیل کندتر شدن فعالیت عرضه اولیه عمومی جهانی در منطقه آسیا و اقیانوسیه بود، زیرا معاملات از 237 به 216 کاهش یافت که منجر به کاهش 73 درصدی درآمد سالانه 10.4 میلیارد دلاری در دوره ژانویه تا ژوئن شد. حجم IPO جهانی در منطقه اروپا، خاورمیانه، هند و آفریقا (EMEIA) به طور قابل توجهی در مدت مشابه افزایش یافت و بیشترین افزایش در ایالات متحده از 77 به 86 بود.

بخش صنایع با 115 معامله در IPO های جهانی که 21 درصد از کل معاملات را به خود اختصاص داده است، عملکرد خوبی داشته است، به ویژه در هند فعالیت قوی و استراتژیک.

بخش فناوری نیز عملکرد بهتری داشت و 10.8 میلیارد دلار از درآمدهای IPO جهانی را به ثبت رساند که بیشتر آن از ایالات متحده بود.

به صورت ماهانه، داده‌ها نشان داد که تعداد عرضه‌های عمومی اولیه جهانی در دوره آوریل تا ژوئن 15 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش بیزینس، طبق داده های شرکت بزرگ حسابداری، درآمد IPO نسبت به سال گذشته 31 درصد کاهش یافت و به 27.8 میلیارد دلار در سه ماهه دوم رسید.