سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پیش بینی بازار سهام در روز شنبه 2 تیر 1403/آشنایی انتخابات بازار

بورس تهران در حالی به استقبال تابستان 1403 رفت که در بهار آن سال شاخص کل 150 هزار واحد کاهش یافت. اهالی بازار به وضعیت سالن شیشه ای در فصل دوم سال خوشبین هستند. این در حالی است که برخی مشکلات در بازارهای سهام در ابتدای تابستان نگران کننده تلقی می شود که ممکن است شکل گیری روند مثبت در شاخص های بورس را تهدید کند.

بهار 1403 با وجود شروع خوب شاخص داران تالارهای شیشه ای، خاطره خوشی را در ذهن سهامداران بورس تهران ثبت نکرد. در پایان آخرین روز معاملاتی خردادماه، شاخص کل 6.87 درصد کاهش داشت که در پایان سه ماهه اول سال به 150 هزار و 762 واحد رسید. از سوی دیگر وضعیت نمادهای بازار کوچک و متوسط ??از این هم بدتر بود. شاخص هم وزن در پایان سه ماهه اول سال بیش از 10.3 درصد بازدهی معادل 76 هزار واحد داشت.

معاملات بورس تهران در آینه آمار و ارقام

هیات مدیره بورس تهران ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم) را در روز چهارشنبه 3.159 میلیارد تومان نشان داد. هیات مدیره بورس تهران روز چهارشنبه حجم معاملات 5.7 میلیارد سهم را به ثبت رساند.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز نشان دهنده خروج سرمایه آنها از بورس است. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز چهارشنبه بورس از ورود 41 میلیارد و 500 میلیون تومان پول واقعی به سهام و حق تقدم خبر داد.

پیش بینی بورس روز شنبه 2 تیر 1403

نگاهی به نمودار شاخص کل نشان می دهد که پس از سرنوشت تلخ بازار سرمایه در اردیبهشت و خرداد، این نماگر به محدوده حمایتی مهمی رسیده است. علاوه بر این سنگر خریدار، علامت مثبت دیگری نیز در نمودار شاخص کل نمایان شد. واگرایی بین اندیکاتور و اندیکاتور RSI. سایر موقعیت های مشابه واگرایی بین شاخص اصلی بازار سرمایه و شاخص RSI در نمودار شاخص کل مشخص شده است.

با این حال، عبور اندیکاتور از آخرین سقف ساخته شده در روند نزولی اخیر برای تایید روند معکوس مورد نیاز است.

انتظار اینکه پول هوشمند چهره چهاردهمین رئیس جمهور کشور و بر همین اساس سبک و روند سیاست کشور را در چهار سال آینده مشخص کند، منجر به اتفاقاتی مانند کاهش مجدد نرخ ارز، افزایش تدریجی نرخ ارز شد. نرخ نیم دلاری، خبر بازنگری قیمت پالایشگاه ها و پایان تاریخ. سقف مالیات باید در فضای انتخاباتی به نفع بازار سرمایه قرار گیرد.

بر اساس پیش بینی روز شنبه بازار سهام، پیش بینی می شود این بهبود در روند معاملات بورس از روز سه شنبه هفته گذشته ادامه داشته باشد و همچنین حجم و ارزش معاملات در کانال 3000 میلیاردی تثبیت شود. این در حالی است که هیجانات پیش از انتخابات بازار سرمایه همچنان اجازه شکل گیری روند مثبت در بازار را نمی دهد.