سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نظر وزارت اقتصاد درباره عدم حضور خودروسازان در بورس جزئیات اطلاع

وزارت اقتصاد اعلام کرد: مقرر شد مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی در خصوص عدم خروج شرکت های خودروسازی از بورس و افزایش نرخ سود، افزایش مابه التفاوت نرخ اسمی ارز و نرخ ارز در بازار آزاد، قیمت های دستوری و همچنین نحوه ابلاغ بخشنامه ها و گذراندن عطف به ماسبق در روزهای سخت.

اما وزارت اقتصاد و سازمان بورس علاوه بر امور توسعه ای و نظارتی، همواره در صدد حفظ و حمایت از حقوق سهامداران بوده و تلاش کرده اند تا اعتماد سهامداران را بازگردانند.

ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در روزهای اخیر چهار مصوبه مهم برای سودآوری صنایع بورسی اتخاذ کرده است. یکی از تصمیمات مربوط به بخشنامه قیمت فرآورده های پالایشی این بود که وزارت نفت به سرعت اصلاحیه این بخشنامه را ابلاغ کند.

در همین حال تصمیم گرفته شد تا درباره عدم خروج شرکت‌های خودروسازی از بورس، مصوبه لازم به تایید شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران برسد. درباره کاهش نرخ سود بانکی، بانک مرکزی به اقدامات نظارتی ادامه دهد و در نهایت درباره معافیت های مالیاتی صنایع بورسی، مصوبه دولت برای پذیرش بار بودجه ای طرح مجلس شورای اسلامی به سرعت اخذ شود.

اصلاح «بند س تبصره 6 قانون بودجه 1403» یکی از مهم‌ترین موضوع پیگیری شده پیگیری‌های بسیاری از سوی وزارت اقتصاد و سازمان بورس انجام و در نهایت نامه پذیرش بار مالی این اصلاحیه توسط سازمان برنامه و بودجه صادر شد.