سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خبر خوش برای این کارگران

رئیس سازمان خصوصی سازی از آزادسازی وثیقه و سهام ترجیحی با نام 64 هزار و 161 کارگر خبر داد.

ابراهیم بازیان رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: بر اساس اجرای تبصره 3 ماده 20 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، سهام ترجیحی بین کارگران، کارمندان و مدیران شرکت ها توزیع شود. شرکت هایی که در لیست انتقال هستند.

وی افزود: 5 میلیارد و 221 میلیون سهم متعلق به 64 هزار و 161 نفر در 154 شرکت واگذار شده در سال های گذشته از محل وثیقه بلاعوض به نام کارگران واگذار شد 305 میلیارد سهم از ابتدای دولت سیزدهم واگذار شد.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: با توجه به سیاست‌های کلی اصل 44 مبنی بر گسترش مالکیت در سطح عموم مردم برای تامین عدالت اجتماعی، تشویق مردم به پس‌انداز و سرمایه‌گذاری و ارتقای درآمد خانوارها، از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون. تعداد 305 میلیون و 894 هزار و 1000 سهام دولتی در 10 شرکت به 3.08 نفر شاغل و کارگران بازنشسته به عنوان سهام ممتاز واگذار شده است.

بازیان افزود: در این زمینه طبق مقررات، سهام ممتاز به مدت 10 سال به صورت اقساط 100 درصدی واگذار می شود و بهای سهام واگذار شده از محل سود سهام واگذار شده پرداخت می شود.

اعطای تخفیف قیمت در واگذاری سهام ممتاز به کارکنان

وی همچنین خاطرنشان کرد: دولت قصد دارد برای حمایت از کارگران، قیمت سهام ترجیحی شرکت های قابل واگذاری را با تخفیف به آنها واگذار کند. کلیات این پیشنهاد به تصویب هیأت واگذاری رسیده و پس از تصویب جزئیات و طی مراحل قانونی، مبنای اقدام در خصوص واگذاری سهام ممتاز خواهد بود.

رئیس سازمان خصوصی سازی در پایان گفت: براساس مصوبه دیگری از سوی هیات واگذاری، سهام ترجیحی بدون توجه به سهام بلوکی به کارکنان واگذار می شود و بر این اساس، کارکنان شرکت مشمول واگذاری می شوند.

بدون در نظر گرفتن فروش یا عدم فروش سهام بلوکی، قبل از خرید سهام از بخش خصوصی، سهامدار شرکتی خواهند بود که در آن مشغول به کار هستند.