سفارش تبلیغ
صبا ویژن

New Stock Survivor News (11 مه 1403)

رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه به زودی بسته پرتفوی سهام عدالت به هیات واگذاری و شورای دولت ارائه می شود، گفت: امسال 5 میلیون نفر سهام می گیرند.

ابراهیم بازیان با بیان آخرین وضعیت و تصمیمات در خصوص توزیع سهام عدالت به بازماندگان و همچنین پرتفوی سهام عدالت بازماندگان اظهار داشت: بر اساس قوانین بودجه 1401 و 1402 قرار بود بخشی از توزیع سهام عدالت انجام شود.

در قالب بسته پرتفوی که شرط آن موافقت هیئت مدیره برای واگذاری شرکت های بورسی که در لیست واگذاری هستند می باشد.

وی ادامه داد: سال گذشته به دلیل برخی موانع قانونی، تصویب بسته پیشنهادی این نهاد خصوصی به هیات مدیره دوات در خصوص واگذاری سهام پرتفوی سهام بازماندگان تکمیل نشد.

رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: شرایط واگذاری در آخرین جلسه شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی با حضور رئیس جمهور تصویب شد و انتظار داریم به زودی ارائه و تصویب شود.

بسته ای برای پرتفوی شرکت های بورسی که می تواند نزدیک به پوشش 5 میلیون واحد سهام باقی مانده باشد.

بازیان درباره مشمولان سهام گفت: این جمعیت 5 میلیون نفری تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند و البته تعدادی از شهدا نیز مشمول سهام هستند.

وی با بیان اینکه در اسرع وقت سبد سهام بازمانده را به هیئت واگذاری ارائه و بلافاصله به هیئت دولت ارائه خواهیم کرد، گفت: ضمن تکمیل پروژه ناتمام سهام عدالت، مدیریت سرمایه سهام را نیز پیگیری می کنیم. لازم به ذکر است امسال سال جهش تولید با مشارکت مردمی است و سیاست وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی ارتقای اقتصاد است. ما معتقدیم ارتقاء مقدم بر خصوصی‌سازی است و سهام عدالت در راس واگذاری‌ها قرار دارد، بنابراین نه تنها بر انتقال مالکیت سهام عدالت تاکید می‌کنیم، بلکه مدیریت این سهام را در قالب تعاونی استانی دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان خصوصی سازی تاکید کرد: امسال اعطای سهام عادلانه به بازماندگان صورت می گیرد و این پروژه به اتمام می رسد.