سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سهام شرکت های استخراج بیت کوین سقوط کرد

علاوه بر این، با نزدیک شدن به نصف شدن بیت کوین، بخش استخراج با نوسانات و رکود مواجه می شود. بر این اساس، در حالی که مدیران ارشد تصمیم می گیرند چشم انداز صعودی خود را حفظ کنند، قیمت سهام کاهش می یابد.

ماینرهای بیت کوین با آشفتگی بازار مواجه هستند

جایگاهی که به دلیل نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین در آن قرار داریم، صنعت استخراج ارزهای دیجیتال را متزلزل کرده است. شرکت های بزرگی مانند Marathon Digital Holdings Inc., Riot Platforms Inc. و CleanSpark Inc. سهام این جفت برای سه روز متوالی سقوط کرده است و ETF استخراج بیت کوین Valkyrie نیز در این ماه نزدیک به 28 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

علاوه بر این، تنش های ژئوپلیتیک کنونی به ویژه مناقشات ایران و اسرائیل باعث افزایش تنش در منطقه و کاهش اعتماد عمومی به آن شده است که باعث کاهش بیشتر قیمت سهم شده است.

علیرغم ابهامات موجود، مدیران معدنی تفاوت نگرش خود را نسبت به آینده این صنعت نشان داده و نسبت به آینده آن خوشبین هستند.

جیسون لس، مدیرعامل Riot Platforms در مصاحبه اخیر با تلویزیون بلومبرگ گفت: "Riot برای مدت طولانی اینجاست." او ادامه داد: "مورد سرمایه گذاری بلندمدت ما برای بیت کوین قوی است و من فکر می کنم ما برای حرکت بسیار مثبت در بیت کوین در چند ماه آینده در اینجا آماده هستیم."

همانطور که تایلر پیج، مدیر عامل شرکت Cipher Mining اظهار داشت، به نظر من پیش بینی قیمت بیت کوین در کوتاه مدت بسیار دشوار است.

اما شما در طول سال ها روند ثابتی از پذیرش را مشاهده کرده اید.

پیش بینی های صنعت برنشتاین

با چهارمین افت بیت کوین، ماینرها بر این باورند که تنها افزایش تقاضا از ETF های جدید و افزایش نرخ پذیرش می تواند اثر نصف شدن پاداش استخراج را متعادل کند.

تحلیلگران گوتام چوگانی و ماهیکا ساپرا از برنشتاین، عملکرد بیت کوین و صندوق های قابل معامله در بورس را ارزیابی کردند و خاطرنشان کردند که «نقدینگی خرده فروشی» از سهام استخراج منحرف شده است. مدیران عاملی که با برنشتاین مصاحبه کردند، تاکید کردند که درآمد دلاری استخراج‌کنندگان، علیرغم نصف شدن، همچنان بالاست و حمایت قوی را ارائه می‌کند. آنها همچنین به کاهش بدهی در ترازنامه خود اشاره کردند که می تواند به مدیریت کاهش پاداش کمک کند.

کاهش مورد انتظار در حق الزحمه معدنچیان نیز به بحث در مورد ادغام بالقوه صنعت دامن زده است.