سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حمایت 42 هزار میلیارد تومانی صندوق توسعه بورس

آمارها نشان می دهد در سال 1402 صندوق توسعه بازار سرمایه در مجموع 56 هزار میلیارد تومان سهام خریداری کرده است در حالی که ارزش کل سهام فروخته شده توسط این صندوق بالغ بر 42 سجاف بوده است که ارزش خالص خرید این صندوق در سال گذشته را نشان می دهد.

رقمی در حدود 42 هزار میلیارد تومان بود. آمارها نشان می دهد در سال 1402 صندوق توسعه بازار سرمایه در مجموع 56 هزار میلیارد تومان سهام خریداری کرده است در حالی که ارزش کل سهام فروخته شده توسط این صندوق بالغ بر 42 هماس بوده است.

که ارزش خالص خرید این صندوق در سال گذشته حدود 42 هزار میلیارد تومان بوده است.

صندوق توسعه بازار سرمایه یکی از صندوق هایی است که بر اساس مسئولیت محوله تشکیل شده و با هدف افزایش نقدینگی بازار سرمایه فعالیت خود را انجام می دهد.

صندوق توسعه بازار سرمایه در پی نوسانات حاکم بر بازار، روزانه با مدیریت صحیح و استاندارد بازار، البته با رویکرد حمایتی، اقدامات لازم برای انجام وظایف و مسئولیت های تعریف شده مندرج در اساسنامه و اعلامیه صندوق، فعالیت می کند.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی صندوق توسعه بازار سرمایه، ارزش خرده فروشی واحدهای این صندوق در سال 1402 به ترتیب حدود 56 و 13.5 هما بوده است که نشان دهنده خالص خرده فروشی 42 هما در این بازه زمانی است.

همچنین بیشترین خرید و فروش خرده فروشی سهام در اردیبهشت ماه به وقوع پیوست که بر اساس آمار ارائه شده، حدود 8.5 تن خرده فروشی و 4.8 تن خرده فروشی انجام شده است که خالص خرید خرده فروشی 3،7 تنی را در اردیبهشت ماه نشان می دهد.

به تنهایی سال 1402 است.

بر اساس آمار ارائه شده، مجموع فروش بلوکی سهم، خرید ETF و فروش ETF در بازه زمانی اعلام شده به ترتیب حدود 40، 15 و 14 سجاف بوده است.

بدین ترتیب بر اساس آمار ارائه شده و کسر فروش بلوکی، میزان خالص خریدهای خرد توسط صندوق توسعه بازار سرمایه در سال 1402 حدود 3 سجاف گزارش شده است.