سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سود سهام متوفی چه زمانی واریز می شود؟

به گفته مدیرعامل صمت، فرآیند واگذاری سهام و واریز سود سال های گذشته متوفیان تا پایان سال جاری آغاز می شود.

سود سهام سرمایه و نحوه واریز آن همواره یکی از مهمترین سوالات صاحبان این سهام بوده است.

این در حالی است که در چند سال گذشته برخی از سهامداران فوت کرده اند.

این مشکل باعث بلاتکلیفی و نامشخص بودن وضعیت سهام آنها شده است.

مشکلی که باعث شد سازمان بورس وارد آن شود.

در واقع با توجه به ارزش روز سهام برخی از وراث به دنبال واگذاری آن هستند.

بر اساس اعلام رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، این واگذاری آغاز شده است.

به گفته مدیرعامل سازمان سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، دسترسی وراث صاحبان متوفی سهام عدالت به سیستم ارث که مربوط به انتقال سهام سرمایه متوفی است افزایش یافته است.

محمد بوستانی در این خصوص توضیح داد: به نظر می رسد هر چه سریعتر وراث باید در این سامانه ثبت نام کنند تا شرکت سپرده گذاری مرکزی نسبت به رسیدگی به نقل و انتقال سهام و واریز سود سال های گذشته سهام متوفی توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اقدام کند.

پایان سال جاری.» این در حالی است که عده ای سود سهام عدالت را دریافت نکرده اند که رئیس صمت درباره وضعیت این بازماندگان نیز اظهار داشت: بیش از یک میلیون سهامدار سهام عدالت با مشکل شبایی معتبر مواجه هستند.

شماره این افراد ممکن است در دوره های بعدی با ثبت نام یا به روز رسانی اطلاعات خود در سامانه سجام در جریان دریافت مزایا باشند.

آخرین اطلاعات شرکت سپرده گذاری مرکزی نشان می دهد که از سال 1383 تاکنون بیش از 3.7 میلیون نفر از سهامداران سهام عدالت فوت کرده اند.

یکی از وراث متوفی سهام می‌تواند با مراجعه به 6000 شعبه شرکت‌های کارگزاری یا بانک‌های منتخب (بانک ملی، ملت، پارسیان و تجارت) نسبت به واگذاری سهام اقدام کند.