سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاهش طرفداران بیت کوین

برخلاف تصور تحلیلگران از روند صعودی بیت کوین پس از تایید کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، این دارایی در روز جمعه 6.5 درصد از ارزش خود را نسبت به روزهای قبل از دست داد و در عرض چند ساعت از کانال 40000 دلاری سقوط کرد.

با روند صعودی بیت کوین پس از تایید کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، این دارایی در روز جمعه 6.5 درصد از ارزش خود را نسبت به روزهای گذشته از دست داد و در ساعاتی از روز به کانال 40 هزار دلار سقوط کرد.

روز انجام شد البته این روند ادامه پیدا نکرد و بار دیگر در اواسط روز 41 هزار دلار حمایت شد و از سوی دیگر اونس طلای جهانی به افزایش شاخص دلار واکنش منفی نشان داد و با قیمتی معادل معامله شد.

تا 2026 ساعت 15:30 بعد از ظهر به وقت تهران.

بررسی‌های رمزنگاری نشان می‌دهد که بزرگترین دارایی در این زمینه پس از تایید 12 صندوق قابل معامله در مبادلات رمزنگاری توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در 11 ژانویه و توسط کانال 49 هزار، تاکنون حدود 17 درصد از ارزش خود را از دست داده است. دلار به کانال 41000 دلاری پیش از 10 ژانویه، اقتصاددانان روند قیمت این دارایی را پس از تایید کمیسیون پیش بینی کردند: "ریسک ترین دارایی در بازار ارزهای دیجیتال پس از درخواست Blackrock برای ایجاد صندوق مبادلاتی و همچنین تایید کمیسیون بورس اوراق بهادار ایالات متحده زیان های دو سال اخیر را جبران کرده است.»

در همین راستا برخی تحلیلگران اظهار داشتند: «پیش بینی ها دور از انتظار نیست، اما باید توجه داشت که جذب معامله گران برای سرمایه گذاری زمان بر است. در صندوق ها که در گزارش های اقتصاددانان به آن اشاره شده است.

در نتیجه، باید گفت که ما همچنین شاهد افزایش بیت کوین تا کانال 70000 دلاری خواهیم بود، اما در ماه یا ماه های اول بعید به نظر می رسد.

آمارها نشان می دهد که در روزهای اخیر، بیت کوین ETF حدود 358 میلیون دلار سرمایه دریافت کرده است که بالاترین رقم یک روزه از زمان راه اندازی صندوق های ارز دیجیتال است.

در همین حال، Blackrock و Fidelity نیز حرکت خود را برای حمایت از ETF ها آغاز کرده اند.

اما همانطور که گفته شد، زمان می برد تا قیمت بیت کوین به اوج برسد و نمی توان انتظار رشد قابل توجهی از آن داشت.

از سوی دیگر، با شیب نزولی قیمت بیت کوین در روزهای اخیر، شرکت های دولتی مرتبط با بازار دارایی های دیجیتال نیز با کاهش قیمت دارایی های خود از جمله کوین بیس مواجه شده اند.

این شرکت، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال ایالات متحده، از زمان تصویب ETF ها حدود 6.7 درصد سقوط کرده است. کارشناسان با اشاره به موارد فوق گفتند: در حالی که طلای جهانی به دلیل نوسانات شاخص دلار رو به کاهش است و در ساعت مذکور در کانال دلار 2020 نوسان دارد، سقوط سرمایه گذاران بازار کریپتو و هجوم آنها به سایر دارایی های بازار از جمله طلا خواهد بود.

کم، زیرا آمار تورم در آمریکا در آخرین ماه سال 2023 آن چیزی نبود که مقامات فدرال رزرو می خواستند و تا نشست بعدی این کمیسیون، دلار جهانی همچنان بی ثبات است.