سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جزئیات مهمی درباره ورود سهام جوان اعلام شد

بر اساس مصوبه قانون حمایت از خانواده، دولت موظف است به نوزادان سهام بدهد تا نسل جوان از حمایت مالی برای زندگی در آینده برخوردار شود.

به گزارش شهربورس، به گفته مشاور رئیس سازمان بورس، وزارت اقتصاد و دارایی باید مبلغی را برای متولدین سال 1400 و بعد سرمایه گذاری در صندوق های بورسی (ETF) اختصاص دهد این عدالت است. چگونه ثبت نام کنیم؟

والدین نوزادان باید با ورود به پنجره ملی خدمات دولتی هوشمند و انجام مراحل مقرر، برای نوزادان خود سهام دریافت کنند. اخذ کد سجام نوزادان از والدین یکی از شرایط ثبت سهام نوزادان دولتی می باشد. بانک های ملی و دفاتر پست بانک نیز اسامی بانک های فعال برای واریز پول به حساب نوزاد مشخص شد.

مراحل ثبت نام

پنجره ملی خدمات هوشمند دولت را در my.gov.ir مشاهده کنید

از طریق شماره تلفن همراه والدین کودک وارد سامانه شوید

ورود به بخش طرح ارتقای زاد و ولد و جوانی جمعیت

مشاهده اطلاعات مربوط به کودک

نام کودک را انتخاب کرده و تاریخ تولد را وارد کنید

فرم اطلاعات را پر کرده و ارسال کنید

انتخاب بانک فعلی و سه صندوق

ثبت نهایی اطلاعات مراحل تکمیلی پس از دریافت کد سجام توسط دستگاه های حاکمیتی انجام می شود سهم نوزاد چقدر است؟

بر اساس قانون مصوب مهر 1400، دولت موظف شد از ابتدای سال 1400 یک میلیون تومان سهام در صندوق های بورسی به نوزادان بدهد که در سال 1401 به یک و نیم میلیون تومان افزایش یافت.

در حال حاضر فقط برای متولدین 1401 اعتبار مالی در نظر گرفته شده است و در آینده پس از تامین اعتبار، بودجه اوراق قرضه صندوق نوزاد متولدین 1400 و 1402 نیز به آنها اختصاص می یابد.

چه زمانی می توان سهام را آزاد کرد؟

سهام تقسیم شده تا پایان بیست و سومین سال زندگی نوزاد قفل می شود و سود به حساب نوزاد اضافه می شود و در نهایت در سن 24 سالگی ذینفعان می توانند با برداشت سود یا با این مبلغ سرمایه کار یا زندگی خود را تامین کنند. سرمایه اولیه آنها می توانند در بازار سهام شروع به کار کنند.