سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پیوند سرمایه جعلی همچنان به تلفات خود ادامه می دهد

رئیس پلیس فتا استان البرز از شناسایی 2 مظنون که با ارسال لینک جعلی به سهام عدالت اقدام به برداشت های گسترده از حساب های کاربری خود کرده بودند، خبر داد. وی امروز در نشست اصحاب رسانه گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان به پلیس فتا استان مبنی بر برداشت غیر مجاز 200 میلیون ریالی از حساب بانکی وی، پیگیری موضوع از سوی کارشناسان پلیس فتا مطرح شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات تخصصی متوجه شدند متهم با ارسال لینک جعلی به سهام عدالت از طریق شبکه های اجتماعی از عدم آگاهی مالباخته سوء استفاده کرده و با نصب بدافزار بر روی تلفن همراه وی به اطلاعات بانکی مذکور دسترسی پیدا کرده است. 

از حساب بانکی مبلغ 200 میلیون ریال به صورت اینترنتی برداشت کرد.

وی افزود: با ردیابی کارشناسی کارشناسان پلیس فتا، هویت یکی از متهمان شناسایی و با ردیابی مخفیگاه وی در یکی از استان های شمال شرق کشور، فرد مذکور و یکی از همدستانش را دستگیر کردند. 

رئیس پلیس فتا استان البرز با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم تعدادی دستگاه الکترونیکی مرتبط با کلاهبرداری اینترنتی کشف شد، گفت: تحقیقات برای کشف زوایای پنهان این پرونده و شناسایی مالباختگان ادامه دارد.

جلیلیان در پایان گفت: انتظار می رود کاربران با دقت و هوشیاری بالا توصیه های پلیس را سرلوحه فعالیت مجازی خود قرار دهند و در صورت بروز مشکل در فضای مجازی با کارشناسان سایبری پلیس فتا تماس بگیرند.