سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اوجی از کشف 4 میدان گازی و نفتی در 2 سال گذشته خبر داد

   وزیر نفت گفت: میدان گازی چشمه شور در خراسان رضوی، میدان نفتی هیرکان در گلستان، تنگه و گناوه در بوشهر کشف شد.

به گزارش ایسنا شفقنا، اوجی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این دو سال 4 میدان نفتی و گازی کشف شده است که بیش از 6.2 میلیارد بشکه معادل هیدروکربن مایع کشف شده است. یعنی نفت و گاز قابل استحصال

وی خاطرنشان کرد: میدان گازی چشمه شور خراسان رضوی، میدان نفتی هیرکان در گلستان، میدان نفتی تنگوه و میدان نفتی گناوه در بوشهر کشف شد.

وزیر نفت در خصوص خبر مفقود شدن سکوی نفتی در خوزستان و ارتباط آن با بابک زنجانی، گفت: این سکو متعلق به دولت و بابک زنجانی نیست، بلکه متعلق به یک شرکت خصوصی است که مدتی است رها شده است.

وی افزود: تحقق ضریب جایگزینی در حوزه نفت و گاز 78 درصد است یعنی اگر 100 بشکه نفت و میعانات گازی برای مصرف یا صادرات تولید شود، 78 بشکه با اکتشافات جدید جایگزین می شود.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای عملیات لرزه نگاری سه بعدی طی چهار سال دولت دوازدهم بالغ بر 300 درصد افزایش داشته ایم. در مقایسه با کشورهای منطقه مانند امارات، قطر، کویت و عربستان، ایران رتبه اول این نظرسنجی را دارد و درصد موفقیت ما 100 درصد است.

وزیر نفت همچنین گفت: در این دولت تولید بیش از یک میلیون و 200 هزار بشکه نفت و 45 میلیون متر مکعب گاز افزایش یافته و نزدیک به 20 میلیارد دلار پروژه نیمه تمام نفت و گاز تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

اوجی در خصوص آخرین وضعیت واگذاری اموال بابک زنجانی به وزارت نفت، تصریح کرد: کارگروهی متشکل از شرکت ملی نفت و نهادهای نظارتی در حال فعالیت هستند و نتایج خوبی هم کسب کرده اند.

https://ibtagco.com