سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اصرار وزارت راه برای خروج سیمان و فولاد از بورس / سبک های کنترل

مشاور وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تورم و افزایش قیمت ناشی از عرضه سیمان و فولاد در بورس و تاثیر آن بر حوزه مسکن گفت: پیگیر حذف عرضه سیمان و فولاد در بورس

سید جواد سادات فیرزانی مشاور وزیر و رئیس مرکز توسعه و سیاست های راهبردی وزارت راه و شهرسازی در مراسم اهدای زمین به مشمولان دریافت زمین در قالب طرح حمایت از خانواده و جوانان اظهار داشت: امام خمینی (ره) در پیام تاریخی خود در خصوص حساب 100 امام نگران زمین است و از مسئولان می خواهند مشکل زمین را در کشور حل کنند، پس از این پیام سیاست های متفاوتی در دولت های مختلف کشور در زمینه زمین و زمین در نظر گرفته شد. 

وی الحاق اراضی را یکی از کارهای وقت گیر در کشور دانست و گفت: در کشور کارهای زیادی در این زمینه انجام شده و تاکنون زمین های زیادی برای شارژ مسکن در کشور تصویب و آورده شده است. 

همین میزان زمین در کارگروه های تصویب شده برای ساخت مسکن نامناسب مشخص است.

سادات بیان کرد: هرمزگان از نظر زمین و مسکن یکی از استان های پیشرو است و بحث تامین زمین در استان حل شده است و اگر شبکه بانکی هم در استان کمک کند از هم اکنون شاهد رشد پروژه ها خواهیم بود. 

مشاور وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: یکی از سیاست های وزارت راه و شهرسازی بحث تامین و تولید مسکن و زمین است و تاکنون نزدیک به 40 هزار قطعه زمین در کشور در ارتباط با قانون حمایت از خانواده و جوانان جمعیت .

وی تصریح کرد: علاوه بر قانون حمایت از خانواده و جوانان، هدف گذاری شده است که تا پایان سال حدود 400 هزار نفر زمین خواری کنند چرا که این حق مردم است و تلاش می کنیم انحصارات را در حوزه زمین بشکنیم. 

سادات تصریح کرد: رویکرد دیگر ما تنظیم و ساماندهی بازار زمین و مسکن است و در دوره جدید با راه اندازی نهضتی تحت عنوان کاهش قیمت مسکن درصدد اجرای این مهم هستیم. بر این اساس یکی از اقدامات ساماندهی بنگاه های معاملات ملکی و دیگری ورود به عرضه سیمان و فولاد در بورس کالا است.

وی تاکید کرد: با سازوکار موجود عرضه سیمان و فولاد در بورس، مردم نمی توانند سهم خود را در سیمان و فولاد تامین کنند، در حالی که تورم و افزایش قیمت ها در بازار مردم را نیز تحت تاثیر قرار داده است، به همین دلیل عرضه این دو قطع می شود. محصولات بازار سهام در جلسه ما اخیراً آن را در شورای عالی مسکن مطرح کردیم و رئیس جمهور هم دستور دادند که پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی همه چیز را برای ساخت مسکن و کاهش قیمت ها در این بازار فراهم می کند، اما با افزایش قیمت های بورس تمام زحمات به هدر می رود و هزینه مسکن چند برابر می شود، بنابراین ما و ما اعتقاد بر این است که در دولتی که رئیس جمهور در میدان عمل مردم است، دیگر سبک های کنترل از راه دور جوابگو نیست.

https://ibtagco.com