سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پیش بینی بازار سهام فردا 5 ژوئیه 1402 / شاخص عمومی در ارزش معامل

   در معاملات امروز علیرغم اینکه ارزش معاملات چندان بالا نبود، گروه سیمان با ارزش معاملاتی بیش از 294 میلیارد تومان در رتبه نخست بیشترین ارزش معاملات روز معاملاتی جاری قرار گرفت و پس از آن سنگ فلزی و خودرو در رتبه های بعدی قرار گرفتند. گروه با ارزش معاملاتی 293 و 281 میلیارد تومان در جایگاه دوم و سوم قرار گرفت. نمادهای کگل، شپنا، شبندر و کچاد از جمله تاثیرگذاران بزرگ بازار امروز بودند.

از سوی دیگر، شاخص بورس تهران در جریان معاملات جاری با افزایش بیش از 27 هزار واحدی به کار خود پایان داد تا ارزش بازار بورس تهران بار دیگر به ارقامی بالاتر از 8 هزار همت برسد. با وجود رشد خوب شاخص نسبت به روزهای گذشته، ارزش معاملات در بورس تهران همچنان در پایین ترین سطح خود قرار دارد، به طوری که ارزش معاملات پولی امروز در بورس 4.7 میلیارد تومان بود و در مجموع، معاملات پولی در بورس اوراق بهادار، صندوق های خارج از بورس و مامایی. معامله به 9.8 میلیارد تومان رسید.

روزنامه

نماینده مردم گزارش کمیسیون برنامه و بودجه درباره لایحه فوق العاده الحاق یک بند به تبصره 6 قانون بودجه سال 1402 کل کشور را بررسی و کلیات این لایحه را با 183 رای موافق تصویب کرد و موافقت کرد. با کلیات لایحه کاهش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی.

بر اساس اعلام انجمن جهانی فولاد، کل تولید فولاد جهان در ماه می 2023 کاهش 5.1 درصدی را ثبت کرد. این در حالی است که تولید ایران در این ماه 8.8 درصد و در پنج ماهه نخست سال 2.2 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

 نماد کچاد در صورت تلفیقی عملکرد سال 1401 درآمدهای 47 هزار میلیارد تومانی را گزارش کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران اعلام کرد بر اساس برنامه ریزی ها و اقدامات انجام شده پیش بینی می شود امسال خاموشی در تهران وجود نداشته باشد. اما میلیون ها قبض در انتظار مشترکانی است که برق زیادی مصرف می کنند.

اما اختاز نیوز گزارش داد مصطفی میرسلیم، فعال سیاسی اصولگرا و نماینده مجلس در مصاحبه ای دلیل واردات خودرو و مخالفت سرسختانه خود را تشریح و مدعی شد این اتفاقات ربطی به کیفیت خودرو ندارد.

دبیر کل کانون صرافان همچنین از درخواست صرافان برای مجوز خرید و فروش اینترنتی ارز از بانک مرکزی خبر داد.

بررسی فنی شاخص بورس اوراق بهادار تهران

شاخص بورس تهران امروز بیش از 27 هزار واحد رشد کرد; اما همچنان از ارزش معاملاتی پایین رنج می برد و ارزش معاملاتی زیر 10 هزار میلیارد تومان است.

از منظر فنی، شاخص بورس تهران برای نشان دادن سطح حمایتی خود (جعبه سبز) از مرز 2.130 میلیون واحدی فاصله می‌گیرد، از سوی دیگر سایه سنگین مقاومت 2.2 میلیون واحدی که در بورس شکسته شد. روزهای گذشته همچنان بر کل شاخص بورس تهران سنگینی می کند و این اندیکاتور برای غلبه بر این مقاومت به انرژی زیادی نیاز دارد (جعبه قرمز).

فعالان بازار معتقدند بازار با افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی همراه با پرداخت سود نقدی شرکت در چهار ماه آینده و همچنین تغییر در نرخ دلار پایه پتروشیمی ها و فرآورده های نفتی می تواند شاهد تغییراتی باشد. اما به دنبال بهانه ای برای شروع.

اندیکاتور RSI اکنون به آرامی و بی سر و صدا از محدوده های فروش بیش از حد (30 امتیاز) فاصله می گیرد و به محدوده 44 امتیاز رسیده است تا نشان دهد مردم در بازار فروش زیادی ندارند.

اما در شاخص هم وزن وضعیت بهتر از شاخص کل در روزهای گذشته این رویه را حفظ کرد. شاخص وزن برابر در محدوده 23 درصد فیبوناچی موج قبلی خود قرار دارد و این مقدار نیز برابر با میانگین متحرک 55 روزه است و شاخص هم وزن در حال برگزاری است.

https://ibtagco.com